25.12.2024 11:06

MEDICUS: Potvrzení o datu porodu - návod

Vystavení potvrzení o datu porodu v elektronické podobě je povinné od 1. 1. 2025. K tomuto dni ČSSZ aktivuje veškeré služby a od tohoto dne také začne fungovat odesílání z programu. Jeho vystavení si můžete v prosincové verzi programu přesto vyzkoušet, pouze proces komunikace s ČSSZ bude do konce roku 2024 zablokován, jinak by hlásil zbytečné chyby. Po vyzkoušení je třeba si pak vystavený formulář smazat.

Pro práci s potvrzením o datu porodu, ošetřovným a eNeschopenkou je nutné mít zakoupený modul eNeschopenka.

 

Vystavení potvrzení

Obecný postup
  • Ošetřující lékař odbornosti gynekologie a porodnictví vystaví elektronicky Potvrzení o předpokládaném/skutečném datu porodu, kde uvede předpokládaný termín, popř. datum porodu, pokud k němu došlo předčasně.
  • Při jedné graviditě vystaví potvrzení jednou bez ohledu na počet pojištěných činností.
  • Při vystavení bude generováno číslo elektronického formuláře.
  • Ošetřující lékař potvrzení o očekávaném dni porodu zašle ČSSZ.
  • ČSSZ zašle pojištěnci identifikátor formou SMS či e-mailu (dle sdělených kontaktních údajů). Lékař ani pacientka za tuto službu nic neplatí. Případně je možné předat rozhodnutí pojištěnci v listinné podobě.

 

Vystavení potvrzení v programu

V menu zvolte Vyšetření > Potvrzení o datu porodu. Formulář je také možné otevřít přímo z Vyšetření těhotné.

Stejně jako pro každý nový záznam klikněte v panelu nástrojů na ikonu “+” nebo klávesu Ins. V nově založeném potvrzení vyberte, zda vyplníte pravděpodobný datum porodu nebo datum porodu, který již nastal. Dále můžete zvolit kontaktní telefon nebo email pro notifikaci – jestliže jste měli označený trvalý kontakt pro eRecept, použije se stejný.

Klikněte na tlačítko Odeslat.

Odeslané podání je v levé části indikováno zelenou ikonou Neodeslané je šedé s oranžovým podbarvením . Pokud má pacientka zájem o potvrzení v listinné podobě, klikněte na tlačítko Tisk. Přehled komunikace s ČSSZ u uvedeného potvrzení si můžete zobrazit kliknutím na tlačítko Historie podání.


Další práce s formulářem
  • Oprava – ikonou tužky nebo klávesou F4 potvrzení rozeditujte. Změňte potřebné hodnoty a znovu klikněte na Odeslat.
  • Storno - odeslané podání není možné stornovat. ČSSZ záměrně tuto variantu neumožňuje. Vždy je tak nutné individuálně kontaktovat příslušnou OSSZ a uvést důvody pro storno - zpravidla omylem vystavené potvrzení pro jinou osobu. V programu si pak můžete tento záznam tlačítkem Storno označit jako stornovaný (bude červeným textem).
  • Smazání potvrzení - smazat je možné pouze záznamy, které ještě nebyly odeslány na ČSSZ.
  • Technické problémy - připravené podání musí být elektronicky odesláno na ČSSZ nejdéle do následujícího pracovního dne. V případě krátkodobého problému můžete počkat a podání odeslat později. Pokud by to mělo trvat déle než jeden den, pak je třeba vystavit potvrzení na oficiální formulář, na který se musí uvést důvod vystavení tiskopisu v papírové podobě. Papírové tiskopisy jsou k dispozici na příslušné OSSZ.

 

Nastavení

  • Přepis do dekursu - přepis bude po aktualizaci na prosincovou verzi automaticky aktivovaný. Kontrolu provedete volbou Konfigurace > Nastavení, v otevřeném okně vlevo sekce Přepisy.
  • Upozornění na neodeslané podání při zavírání karty - tato volba je také automaticky aktivovaná. Kontrolu provedete volbou Konfigurace > Nastavení elektronické komunikace, v otevřeném okně vlevo sekce eNeschopenka (ČSSZ). Na neodeslané podání budete případně ještě upozorněni v ukončovací obrazovce v panelu ČSSZ podání (dříve eNeschopenka).

—————

Zpět